הוצאה לאור וקידום ספרים אל פסגת האמזון

איך מתבצע קידום ספרים באמזון?

איבוקפרו – eBookPro הוצאה לאור ישראלית בעלת הניסיון וההשגים הגבוהים ביותר בקידום ספרים באמזון. הסופרים זכו לחשיפה בינלאומית וספריהם נמכרו בכל אתרי אמזון בעולם, הספרים באמזון קיבלו ביקורות נלהבות, דורגו במקומות גבוהים  והפכו לרבי מכר.

לאחר שנים של מחקר ופיתוח של צוות האנליסטים של איבוקפרו – eBookPro , החברה פיתחה מתודולוגיה ייחודית להשקה וקידום ספרים באמזון כך שסופר ישראלי יוכל לקבל חשיפה בינלאומית ולמקסם את פירות השקעתו ביצירה הספרותית. הקידום מתבצע הן על ידי קמפיינים ייחודיים של "ימי חינם", הן על ידי קמפיינים של "ימי מבצע" והן באמצעות מודעות קידום ממומנות באמזון וברשתות חברתיות.

השיטה נבדקת ומשוכללת על בסיס יומי, בהתאם לפלטפורמה הדינאמית והאלגוריתמים המשתנים של אמזון, ותוך מעקב אחרי מאות ספרים ברשימות רבי המכר של אמזון. היישום מותאם באופן פרטני לכל ספר וספר.

צריך לזכור שאמזון הינה חנות ספרים ענקית עם יותר מ- 7,000,000 ספרים דיגיטליים, ועוד כ- 30 מיליון ספרים מודפסים, שאליהם מצטרפים מדי חודש עוד כמה אלפים. לא פלא שכל כך הרבה ספרים הולכים שם לאיבוד, ורוב הספרים לא נמכרים כלל.

למה כדאית הוצאה לאור באמזון?

כתיבת ספר היא השקעה גדולה ומאמץ אדיר. זהו תהליך ארוך שדורש יצירתיות, התמדה, כישרון, כישורי שפה גבוהים ויכולת כתיבה ברמה גבוה. מי שלוקח על עצמו את המשימה הקשה הזו, ועומד בה בהצלחה, בדרך כלל יגיע לתוצאה המיוחלת והיא ספר גמור ושלם, שאפשר לפרסם ולהפיץ. באופן טבעי, מי שכתב את הספר בעברית ירצה להפיץ אותו בישראל לקהל הקוראים בעברית, אבל שוק הספרים בישראל מאוד קטן ורווי ודרכי ההפצה בעזרת חנויות הספרים מאוד מצומצמות ומוגבלות והתמלוגים שמתקבלים מאוד נמוכים.

לאחר מאמץ ניכר והשקעה כספית נוספת, סופרים רבים יישארו מתוסכלים וללא יכולת לכסות את השקעתם הרבה.

שיווק ספרים והוצאה לאור באמזון מהווה אלטרנטיבה לשוק המקומי, שבה היתרונות רבים והאפשרויות בלתי מוגבלות.

אמזון היא חנות הספרים הגדולה ביותר בעולם, המפיצה בו זמנית כל ספר ב-13 אתרים שונים בשפות שונות ומגיעה כמעט לכל מדינה בעולם. באמזון הסופרים אינם נדרשים לתיווך של הוצאות לאור אלא יכולים לפתוח חשבון ולהעלות את הספרים בעצמם, והתמלוגים הם 70! אחוז ממכירת ספרים דיגיטליים ו-60 אחוז ממכירת ספרים מודפסים. קהל הקוראים עצום (כ-300 מליון קוראים ) ומגוון, והספרים מופצים באינסוף קטגוריות ותתי קטגוריות כמעט בכל נושא בעולם.

החשיפה היא בינלאומית והספר עומד ישירות למשפט הקהל. אם זה ספר טוב, הוא יקבל ביקורות טובות ויכול להמשיך ולהימכר במשך שנים. הספר באמזון לעולם לא "יורד מהמדף" הוא נשאר תמיד זמין לרכישה בתפוצה בינלאומית ותופס עוד ועוד תאוצה ברשת.

הפיכת ספר למותג באמזון

האתגר של הקורא הפוטנציאלי הוא למצוא את הספר המתאים לו. גם הגולש המיומן שיודע בדיוק מה הוא רוצה לקרוא, יגיע בסופו של חיפוש מדוקדק לרשימה ארוכה של ספרים ומתוכה יצטרך לבחור. המיתוג הוא זה שמשפיע עליו להבחין דווקא בספר שלכם מבין כל שאר הספרים ברשימה, להיכנס לדף הספר, לקרוא ולהאמין למה שכתוב שם  ולבסוף להחליט לקנות אותו.

באופן מיוחד האמריקאים אוהבים מותגים ומוכנים לשלם עליהם. הלקוח האמריקאי אוהב לדעת שיש מותג מאחורי הספר שהוא רוכש. לכן אם אתם סופרים מפורסמים בעולם תרצו להבליט בעיקר את השם שלכם באמזון, אבל אם עדיין לא, תרצו להבליט בעיקר את המסר של הספר, לגרום לקוראים הזדהות וחיבור רגשי, ולהניע אותם לקניה.

שם הספר וכותרת המשנה כמותג

כדי לתת לספר הזדמנות להתחרות בספרים ותיקים ומפורסמים בקטגוריה שלו חייבים ליצור שם שיעיד על תוכנו. “וועדת השמות” שלנו באיבוקפרו – eBookpro  המורכבת מעורכת לשונית, איש קריאייטיב אנליסט ואיש שיווק, יוצרת ביחד מספר אופציות לשם לספר וכותרת משנה, וקובעת את השם הסופי בהתייעצות עם הסופר.

שם טוב הוא זה שמכיל את כל המילים הנכונות מבחינה אלגוריתמית ומהווה את תמצית הסיפור. למעשה, שם הספר הוא סיפור קצר בפני עצמו ומחזק מאוד את המותג.

עיצוב כריכה כשלב במיתוג ספר

על פי מחקרים, שם הספר והכריכה אחראים על למעלה מ-70% בהחלטה של הקורא בעת קניית ספר. צריך ליצור כריכה שבמבט אחד תגרום לקורא להבין את הז’אנר, ורמת העיצוב תצביע על עבודה מקצועית ורצינית שיש הבטחה מאחוריה.

הרוב המוחלט של הסופרים המצליחים באמזון עובדים לפי הכלל שלfit to genre   או בעברית “התאם לז’אנר” והם עושים את זה במודע או שלא במודע.

מכיוון שבאמזון יש כמויות אדירות של ספרים זמינים לקנייה מיידית, כמות תשומת הלב שיקבל ספר פוטנציאלי היא נמוכה ביותר (עניין של שניות בודדות ואפילו פחות). הקורא מקבל את ההחלטה ממש בצורה אינסטינקטיבית ולעיתים קשה לו להסביר באופן רציונלי מדוע ביצע את הרכישה – זה “פשוט מרגיש נכון”.

אם יש לכם כמה ספרים חשוב שתיצרו אחידות בכריכות, המיתוג האחיד הוא זה שמקשר את הספרים ומחזק את המותג שלכם.

אופטימיזציה של תיאור ספר באמזון

להשלמת ההצבה המקצועית של הספר באמזון צריכים תאור שיווקי קצר ומרגש, בשפה ברורה רהוטה ומדוייקת. המידע על הספר צריך להיות קצר וקולע, הטקסט השיווקי המשמעותי צריך להיות בשתי השורות הראשונות.

דף הסופר כמותג באמזון

עמוד הסופר הינו המקום לאפשר לקוראים שלכם להתחבר אליכם מתוך תחושה של ביטחון ביכולות שלכם, ואם יש לכם מספר ספרים הוא הופך להיות המותג העיקרי שלכם. זהו כרטיס הביקור שלכם כסופרים. מקום שבו נמצא כל המידע עליכם הקשור לספרים שלכם כמו גם כל המידע לגבי תקשורת איתכם דרך הרשתות החברתיות.

עמוד סופר טוב ואפקטיבי כולל  את הביוגרפיה, צילומים מקצועיים שלכם וגם סרטוני וידאו שמאוד מוסיפים ונותנים לו יותר תוקף. אי אפשר להמעיט בחשיבות התמונות, שכן “תמונה אחת שווה אלף מילים”. בחרו תמונות מעניינות כך שהקוראים יראו שהגיעו לעמוד סופר של אדם מעניין שיודע לכתוב ספרים. צריך לבחור תמונות מעניינות שמביעות את מי שאתם, שמי שיסתכל ידע עליכם מה שאתם רוצים שידע. אם הספר שלכם הוא בתחום מקצועי, התמונות צריכות להיות ב”זירת העבודה” שלכם, אם לא, העלו תמונות באוירה ביתית.

הגדלת אמון הקוראים בעזרת ביקורות נבחרות

דרך דף הסופר תוכלו להעלות ביקורות מטעמכם על הספר. זהו המקום היחידי שבו אתם יכולים לשלוט על תוכן הביקורות ולהעלות ביקורות אוהדות וממוקדות. הביקורות יכולות להגיע מאיזכורים בעיתונות או מאישיות ידועה או מאנשים החשובים לעניין הספר, בתוספת שם הכותב ומקצועו (אם רלוונטי) או מקור האיזכור העיתונאי, וכמובן שהכל צריך להיות באנגלית.

מיתוג על ידי הקמת חנות באמזון

חנות באמזון היא למעשה עיצוב מיוחד של עמוד מכירה בתוך אמזון, שמאפשר לשלב סרטוני וידאו ותמונות, ומרכז את כל הספרים במקום אחד.

זוהי גם הדרך היחידה לביצוע אנליזה של קליקים מתנועה שמגיעה לאמזון מקמפיינים חיצוניים (כמו פייסבוק, ניוז לטר, גוגל וכו').

איך להצליח בפרסום ספרים באמזון?

הדרך המהירה להיחשף בגדול כסופר באמזון היא דרך קמפיין “ימי החינם”!
אמזון מאפשרים 5 ימי חינם פעם ב- 90 יום, ובימים אלה אפשר למצוא את קהל היעד של הספר בתוך ימים בודדים!
ככל שכמות ההורדות בחינם גדולה יותר, הדרוג ב”ימי החינם” טוב יותר ואמזון משקללים את כמות ההורדות ומעמידים את הספר במיקום טוב יותר בעת המעבר למכירה בתשלום.

דרוג טוב חושף את הספר לקהל גדול יותר ומביא למכירות רבות יותר.
איבוקפרו – eBookpro משתמשת בשיטה זו ליצירת ‘באזז’ ראשוני בעת השקת הספר באמזון.

על מנת להמשיך ולמנף את ה’באזז’ שנוצר בקמפיין החינמי, איבוקפרו – eBookpro יוצרת סידרה של “ימי מבצע” – מכירת הספר במחיר מופחת.

ימים אלו מופעלים על ידי החברה בהתאם לצורך ומאפשרים לשמור על דרוג טוב של הספר באמזון.

מערכת מודעות הקידום הממומנות באמזון מאפשרת לפרסם מודעות לספרים בתוך האתר עצמו. קידום זה דומה למערכת הקיימת בגוגל ומבוססת על הרעיון של קידום על פי מילות מפתח – בחירת מילים ייעודיות המתאימות לספר מכל הבחינות מבחינת חיפוש, “קנייה” של מלים אלו וחשיפת הספר בראש תוצאות החיפוש של אותן מלים.

חשוב לזכור שלקידום זה יתרון נוסף שכן ניתן לדרג את הספר בצמידות לספרים וסופרים מובילים אחרים ולהתחשב במתחרים באותה קטגוריה, ובכך להעלות את רמת חשיפתו.

איך מתאפשרת מכירת ספרים באמזון?

הכלים השיווקיים של אמזון מאפשרים לספר חשיפה מקסימלית, וכאשר הקורא הפוטנציאלי מגיע לדף שבו מוצג הספר, הוא יוכל להחליט אם לקרוא אותו. מכיוון שהמבחר גדול, ההחלטה קשה ופעמים רבות מתבצעת באופן אינטואיטיבי ותוך שניה או אף פחות מזה. לכן הצורה שבה הספר מוצג באמזון היא זאת שתכריע את ההחלטה. הגורמים המשפיעים ביותר על המכירה, על פי סדר החשיבות, הם: שם הספר, כותרת המשנה המסבירה את הנושא של הספר, הכריכה, תיאור  הספר, הביקורות, דף הסופר. כדי לעשות את זה נכון נדרש ניסיון שיווקי רב, הכרות מעמיקה עם קהל הקוראים ויכולת ניתוח אלגוריתמי גבוהה.

שם הספר חייב להיות מסקרן ולרמוז על הז'אנר ועל נושא הספר.

כותרת המשנה צריכה להסביר אותו דבר במספר מילים, המהוות חיזוק קוגניטיבי וגם אלגוריתמי לשם.

הכריכה חייבת להיות מקצועית ובולטת ולשקף את הז'אנר. במבט של שניה הקורא חייב לזהות איזה סוג ספר זה. מידע נוסף בנוגע להוצאה לאור

תיאור הספר צריך להיות קצר וממצה, להסביר את תמצית העלילה ללא ספוילרים ולהסביר לקורא למה כדאי לו לקרוא את הספר. כדאי גם להוסיף כותרת שמושכת את העין ונראית מקצועית.

תוכן הביקורות תלוי כמובן באיכות הספר ובקוראים, אבל חשוב לעשות מאמץ גדול כדי ליצור כמה שיותר ביקורות. ככל שיש יותר ביקורות זה מהווה "אישור חברתי" עבור הקורא שאכן זהו ספר שרבים מתעניינים בו.

לסיום, דף הסופר חייב להיות מקצועי, כולל תמונה טובה של הסופר או הסופרת, תאור קצר של חייהם ופועלם הספרותי, מבחר תמונות מתאים, ובמידת האפשר גם סרטונים קצרים על הספר או על הסופרים.

Open chat
היי :)
איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן